Máme tady čtrnáctý update Playerunknown's Battlegrounds. Opět je tu velká porce úprav a novinek.
Se čtrnáctým updatem do Playerunknown's Battlegrounds míří výrazné změny týkající se granátů a molotovů. Ale i mnoha dalších věcí.
Ka-Boom
Úpravy vrhacích zbraní, tedy granátů, flashbangů a molotovů jsou docela zásadní. Klasické výbušné granáty byly v minulých updatech znevýhodněny, ale nyní jim vývojáři opět trochu přidají. Zvýšena bude jejich efektivní vzdálenost a také síla poškození. Nejspíš tak můžeme čekat, že se granáty opět stanou ještě významnějším faktorem v soubojích.
Flashbangy dosud ve hře byly využívány minimálně. Nově vás tak hra bude motivovat k jejich sběru prostřednictvím jejich vylepšeného efektu, který kromě oslepení a ohlušení protivníka také sníží jeho schopnost přesného míření. I v tomto případě došlo ke zvýšení efektivní vzdálenosti a také přidání animace, podle které poznáte, že byl protivník flashbangem zasažen. Podle vzdálenosti (až 20 m) trvá přímý efekt 1 - 5,5 vteřin. Nepřímý efekt (tj. flashbang nepřistane přímo v zorném úhlu hráče) může trvat maximálně 3 vteřiny.
Molotovy jsou podle slov vývojářů nejméně populární. Mění se tak jejich poškození z 10 na 12,5 poškození za vteřinu. Pokud se ohni hráč nevyhne, po dobu 4 vteřin bude dostávat 10 poškození za vteřinu. Přichází také velká změna - oheň se nyní bude moci šířit podél zdí a na dřevěných plochách v domech. Tento efekt je ještě umocněný, pokud na hořící povrch hodíte další molotov. Navíc pokud teď rozstřelíte molotov v letu, vybuchne. Přesvědčit se o tom, jak novinky fungují, můžete v následujícím videu.
Balancování zbraní
Po nedávném velkém přepracování zbraní je zde několik změn, které jej dále dolaďují.
- SCAR-L má snížení horizontální i vertikální recoil
- M24 bude dávat podstatně menší poškození - snížení z 88 na 79. Navíc bude tato zbraň přidána do normálního lootu na mapě jako alternativa KAR 98K
- Tactical stock a Cheek pad jsou méně efektivní pro snižování recoilu
- Light grip nadále nemá efekt na základní recoil, ale snižuje recoil první/samostatné střely o 15 % a rozhození animace je sníženo na 20 % (původně 30 %)
- Zvýšena šance na spawn Vectoru na úkor UMP (celková pravděpodobnost spawnu SMG zbraní zůstává zachována)
- Zvýšena šance na spawn všech DMR zbraní
Nový anti-cheat
Do hry přichází i speciální anti-cheat, který vznikl přímo v PUBG Corp. Prozatím bude spuštěn jen na testovacích serverech.
Optimalizace výkonu
V souladu s tvrzením nedávného dopisu vývojářů se hra dočká oprav renderingu postav, optimalizace pohybu a animací při seskoku z letadla, zlepšení síťové odezvy a také oprav neefektivního využití výkonu v souvislosti s pohybem vozidel na určitých typech povrchu mapy.
Zvuk
Nově můžete vyzkoušet tzv. HRTF (Head related transfer function). Ta by měla lépe simulovat třídimenzionální zvuk i při použití klasických dvoukanálových headsetů. Snížena byla hlasitost letadla při přeletu v souvislosti se shazováním dropu.
UI/UX a žebříčky
Přidána průměrná uplavaná vzdálenost do statistik. Zvýšení ratingových bodů získaných/ztracených za zápas pro lepší určení rozdílných schopností hráčů.
Opravy chyb
Opraveno bylo opět velké množství chyb - abnormální kolizní místa na obou mapách, přesnost házení flashbangů, vizuální glitche a další. Více můžete dohledat ve zdrojovém článku.